top of page

Hoe voorkom je een miskoop?

Een vraag die mij vaak gesteld wordt. En ja, natuurlijk gebeurt het mij ook nog wel eens.

Ik geef je hieronder een aantal tips.


WAT, levert een miskoop op:

- We moeten iets nieuws kopen, is dat zo? Waar komt dat gevoel vandaan?

- We (onbewust) een onrustig gevoel willen opvullen.

- Uit verveling iets kopen

- We denken dat we niks hebben om aan te trekken?

- We niet gelukkig zijn met wat we hebben?



Hoe eerlijk durf jij naar jezelf te zijn?

Hoe je dit kunt voorkomen?






De eerste vraag die je aan jezelf mag stellen is:

"IS HET WAAR, HEB IK HET ÉCHT NODIG?"



Een aantal handvatten om miskopen te voorkomen;


Weet wie je bent. 

Je kledingstijl laat zien wie je bent. Je uiterlijk is logischerwijs een reflectie van je innerlijk en je garderobe is een vertaling is van wie jij bent. Als jij weet wat écht bij jou past dan koop je automatisch bewuster en zul je minder miskopen doen. Je zult alleen maar items kopen die die jouw persoonlijke verhaal vertellen.

TIP: Schrijf eens op wat jouw kleding moet uitstralen en neem dit lijstje altijd mee naar de winkel.



Stel vragen tijdens het shoppen.

- Past dit item echt bij mij?

- Is het een aanvulling op mijn garderobe?

- Is het mijn kleur?

- Is het mijn pasvorm?


Voel

Heel vaak als we iets kopen dan doen we dat op de automatische piloot. Ik adviseer je als je iets nieuws koopt om even stil te staan en te voelen. Goed te kijken naar je eventuele nieuwe aanschaf. Wat maakt het los bij je?

- Wordt ik echt heel blij van dit item?


Kies voor kwaliteit

Gun jezelf kleding die langdurig meegaat. Niet alleen voor jezelf maar ook voor het mileu en degene die het (met liefde) heeft gemaakt. Kwaliteit hoeft zeker niet duur te zijn. Kijk eens in de labels van kleding. Materialen als katoen, wol, denim, viscose, lyocell. Vermijd; polyesthers acryl, polyamide, polyester.


Je geld kan je maar één keer uitgeven, doe het met liefde aan een item die je (uit)draagt en wat jouw verhaal vertelt.


Je bent mooi zoals je bent! Ik vind je prachtig.


With Gratitude,

Gerline

0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


bottom of page